Odvážný design pro odvážné účesy

Silné hnutí amerických hippies ovlivnilo generaci mladých i na starém kontinentě. Rozpuštěné vlasy, bohaté vlny, dlouhé sukně, maxišaty a výrazné barevné líčení definovaly styl 70. let.

H.slecnaDiola-varianta.jpg

Reakce na prodlužující se vlasy

Na módu prodlužujících se vlasů a bohaté hřívy reagovala i ETA. Více než 15 let po ukončení výroby vysoušeče vlasů Em 519, jemuž pozoruhodné, organické tvary dodal v Kovotechně Rudolf Vacek, začal Stanislav Lachman, stejně jako v případě žehličky ETA 211/212, pracovat téměř „s čistým papírem“ na vývoji prvního fénu se značkou ETA. V tomto případě nechtěl jen dohnat konkurenci na zahraničních trzích, ale také překonat sám sebe. Už téměř deset let totiž Novoborské strojírny vyráběly vysoušeč vlasů typu Em 521, vyvinutý rovněž v Hlinsku ve spolupráci s výtvarníky Kovotechny, původně pro vlastní výrobu.

Nesnadný vývoj spotřebiče

Vývoj nového vysoušeče vlasů nebyl snadný. Stohy rešeršního materiálu, korespondence s podniky z celé republiky a náhlé změny technických parametrů znamenaly začít s tvarovým řešením úplně znovu… Intenzivně vyvíjený vysoušeč vlasů nakonec název ETA Diola a vyráběl se celých deset let. Jak ale sám Lachman podotkl, jeho původní záměr nevyšel. Nesmrtelný typ 521 se vyráběl dál. Změnila se jen tlačítka spínačů, přívodní kabel a některé drobné detaily – včetně výrobce. V družstvu Zlatník Ostrava se vysoušeč vyráběl přinejmenším do konce 80. let.

mock1.jpg

NOVÁ KNIHA: ETA v životech našich domácností

Vizuálně bohatá kniha, na níž se podílel Jiří Hulák, historik designu z Národního technického muzea, a Kristina Šemberová, znalkyně gastronomie první republiky, přináší nejen retro podívanou od 40. let po současnost. Mapuje také proměnu životního stylu v našich domácností.

Previous
Previous

Grilované kuřátko po celý rok už od 80. let

Next
Next

Ikona z paneláku, která hučí dodnes