U nás doma se parmazán konzumuje opravdu ve velkém. Těstoviny si bez něj nedokážeme představit. Já si teda často “představuju”, tzn., připravuju, parmazán bez těstovin. 🙂 Před časem se ale v lednici objevila velká konkurence. Veganský parmazán: kdo by to byl řekl, že lahůdkové droždí s mletým kešu ladí dohromady a chutí spolu s česnekem opravdu parmazán připomínají?

Mimochodem, sušené lahůdkové droždí svému přívlastku „lahůdkové“ fakt dostává. Dá se jím posypat salát nebo dochutit polévka. Mňam! Jen na kynutí se nehodí. Kvasinky uvnitř jsou totiž inaktivovány. Jinak je droždí skvělým zdrojem vitamínu B. Ten pomáhá nervovému systému, proti stresu a k lepšímu duševnímu výkonu. A kešu? Není to vlastně ořech, jak je zjednodušeně nazýváme. Je to nažka, druh rostlinného semene.

Pampelišková semínka s chmýřím jsou také nažky. Ledvinovník západní, vysoký tropický strom, plodí tzv. kešu jablka. A kešu nažka je jakýmsi výstupkem či ocáskem, který najdeme místo bubáka. 🙂 V tropech se zpracovává i „jablko“, které zůstává po vyloupnutí kešu na šťávy a marmelády. Nedá se bohužel dovážet, poněvadž má velmi jemnou slupku. Jak asi chutná? Nicméně veganský parmazán z kešu je na těstovinách strašně dobrý. S parmazánem. Doporučuju! 🙂

veg parmasan 7.12.2015 stateo00547

Suroviny:
100 g kešu ořechů
3 pl lahůdkového droždí
1 čl soli
špetka sušeného česneku

Postup:
Rozmixujeme kešu ořechy a přidáme droždí, sůl a česnek. Krátce společně promixujeme a uchováme v uzavřené nádobě v lednici, aby kešu nežlukly.

veg parmasan 7.12.2015 stateo00534_1

veg parmasan 7.12.2015 stateo00814