k

If you’d like to try an alternative to classic porcelain, then Tonda is the perfect complement to your home.

Newsletter


Follow us

NEWSLETTER

Chcete vědět jako první o novinkách a slevách v e-shopu?


Hledat

Jak na zdravé grilování

Letní dny přímo vyzívají k víkendovému zahradnímu grilování. Ačkoli důvodů, proč negrilovat v rámci zdravotního životního stylu, najdete více než mnoho, málokde se dozvíte, že při správné přípravě a dodržování několika jednoduchých zásad se může jednat o velmi zdravý a dietní způsob přípravy pokrmů. Ať už milujete maso, nebo preferujete ovoce a zeleninu, na příští grilovačce můžete zazářit s novými tipy. Grilujte podle jednoduchých osvědčených zásad a udělejte něco pro sebe i svou rodinu a přátele.

 

Pozor na odkapávání šťávy

Prvním a zcela zásadním bodem je problematika odkapávání šťávy či tuku z grilovaných pochoutek. Hořením a doutnáním těchto šťáv totiž vznikají karcinogenní látky, které navíc kazí chuť připravovaného jídla. Ačkoli grilování na dřevě či dřevěném uhlí vytváří tu pravou atmosféru a mnozí říkají, že právě tento zdroj může za specifickou chuť pokrmů, elektrické grily či grily s odkapávačem na tuk jsou v tomto ohledu mnohem zdravější. Dobře taktéž poslouží grilovací kameny, alobalová miska či jiné deskové grily. Vyzkoušejte například elektrický pečicí hrnec Pečenka, se kterým si můžete připravit zdravé grilované pokrmy bez zbytečné námahy i doma v kuchyni.

Grilování masa

Hodnoty grilovaného masa samozřejmě závisí především na jeho kvalitním výběru. Pokud zvolíme prorostlý kus, je jasné, že bude mnohem tučnější a stejně tak z něho bude tuk do grilu odkapávat. Místo uzenin volte raději čerstvé maso. Obecná rada zní před grilováním okrájet veškeré přebytečné kůžičky, tuky a další zbytky. Negrilujte velké kusy a už vůbec se nepouštějte do opékání celých zvířat jako například selátka. Každá část masa totiž vyžaduje specifický druh přípravy, kterého v kuse nikdy nemůžete docílit.

 

Objevte kouzlo ryb

Ať už mořské, nebo sladkovodní, správně ogrilovanou rybou nikoho rozhodně neurazíte. Rybí maso nevyžaduje složitou přípravu ani dlouhé pečení a navíc v sobě obsahuje mnoho zdraví prospěšných látek, jako jsou omega-3 nenasycené mastné kyseliny příznivě ovlivňující naše srdce i celou oběhovou soustavu.

Základem je marináda

Všichni jistě víme, že obzvláště u masa představuje polovinu úspěchu správně namíchaná marináda. Naložené maso je mnohem křehčí a tepelná úprava tak nevyžaduje příliš mnoho času na ohni. Především se vyvarujte kupovaným již míchaným marinádám, ve kterých často objevíte nevítané konzervanty a další zbytečné nezdravé látky. Natrhejte čerstvé bylinky, přidejte jen ty nejzákladnější suroviny a maso nechte pěkně uležet. A pozor – nemusíte ho nakládat jen v oleji – skvěle poslouží například i limetová šťáva, pivo nebo pomerančový džus.

 

Vynechejte pečivo

Ne každý pokrm musíte nutně prokládat pečivem. Místo něj vyzkoušejte čerstvě nakrájenou zeleninovou oblohu či lehké pestré saláty s dresinkem. Popusťte uzdu fantazii a namíchejte hostům skvělé domácí omáčky, zálivky či zeleninové dipy.

 

Grilované ovoce a zelenina

A konec konců, proč se při grilování soustředit pouze na maso? Grilovat lze přeci i ovoce či zelenina. Papriky či rajčata můžete naplnit nejrůznějšími směsmi, cuketu marinovat v bylinkovém koření a chřest jednoduše přiložit mezi ostatní grilované kousky. Pak už jen přidejte krásně barevné ovocné špízy pokapané zálivkou z javorového sirupu a můžete servírovat. Mňam!

 

Máte slabost pro chřest a grilování? Pak je recept na grilovaní chřest s pancettou přímo pro vás!

You don't have permission to register
X